Opdracht 1: Servers Diagram
- Zoek 2 verschillende servers waarmee jij in contact komt.
- Vertel de klas welke taken deze server uitvoert en welke data de server nodig heeft.
- Teken een diagram om uit te leggen wat de server doet en hoe jij deze gebruikt.
Puntenverdeling: Servers Diagram
|
|
Welke taken voert deze server uit en welke data gebruikt de server |
3 |
Diagram: correct en volledig |
3 |
Diagram: overzichtelijke en duidelijk |
2 |
Totaal |
8
|
|
Doelen: Servers Diagram
|
BV3_04.01 |
De leerlingen gebruiken courante functionaliteiten van vergelijkbare toepassingen om digitale inhouden te creëren. |
Opdracht 2: Artikel
Zoek op het internet een artikel over één van de technologieën uit de presentatie.
- Leg de inhoud van het artikel uit aan de klas.
- Leg uit doe de technologie of het apparaat uit je artikel technisch werkt.
- Zoek minsten 1 parallel met één van de andere technologieën.
- Leg uit wat je standpunt is. Vind je het ethisch verantwoord of niet, en leg aan de hand van sterke argumenten uit waarom.
Puntenverdeling: Artikel
|
|
Je geeft een technische uitleg over de technologie of het apparaat |
5 |
Je gebruikt duidelijk beeldmateriaal om je uitleg te verduidelijken |
1 |
Je legt een link met minstens één van de andere technologieën uit de presentatie |
2 |
Je neemt een standpunt in en hebt sterke argumenten |
2 |
Totaal |
10
|
|
Doelen: Artikel
|
BV3_04.01 |
De leerlingen gebruiken courante functionaliteiten van vergelijkbare toepassingen om digitale inhouden te creëren. |
BV3_04.02 |
De leerlingen respecteren ethische, sociale en legale regels bij het gebruiken van digitale technologie |